Total Pageviews

15.11.14

Aku terbang sekali lagi insyaAllah!

 
                                     

Takdir
Selalu bawa aku jauh dari mereka
Mereka yang buat aku rindu
Juga yang buat aku terluka
Kadang aku yakin
Jauh membuat aku lebih terbuka
Tapi aku perlu akur
Aku punya hati yang amat rapuh
Yang akan derita menanggung sakit
Bila mereka tidak di depan mata

Takdir
Sesuatu yang aku tak tahu
Hujung pangkalnya
Kadang sama dengan angan
Kadang jauh dari bayangan
Aku cuma perlu melangkah
Di atas jalan yang dibentangkan
Menangis bila memeritkan
Tersenyum bila menghiburkan

Takdir
Satu-satunya yang aku yakin
Perancangan aku bukanlah yang terbaik
Jalan ini
Jalan yang terbentang ini
Pasti ada sesuatu untuk aku kutip
Walau perit yang aku alami
Walau hibur mengubat hati
Aku perlu ingat
Perancangan Dia lebih rapi

Takdir
Membawa aku pergi sekali lagi
Moga kaki ini kuat
Moga hati ini sabar
Moga aku cekal berjuang
Seperti yang aku cita-citakan




No comments:

Post a Comment