Total Pageviews

9.4.13

Ayah..

I am not really know how to say
I Love You
or
I Miss You
and
To say it when I really mean it
Will make me cry 
Because
I am not a type of person
Who easily display my feeling
By talking
I usually display it
By action and time spending

Ayah..
Seorang lelaki yang garang, tegas dan sangat mengongkong. Tak pernah berani nak lawan cakap ayah. Kalau ayah marah, hanya boleh diam dan menangis. Takut dengan ayah tapi dalam masa yang sama, sangat hormat ayah sebagai ayah.
Ayah..
Lelaki pertama yang buat aku menangis terharu. Ayah tulis surat menggantikan tempat mama. Saat baca tulisan itu, segala rasa marah pada ayah hilang. Ayah pandai sorok rasa hati, tapi daripada tulisan ayah segala rasa itu terbit dalam hati.
Ayah..
Hormat pada dia bukan sebarangan. Ayah sanggup berkorban, berjuang dan berusaha untuk kami anak-anak. Sampai rasa hati ini terlalu sakit kalau sesekali melukakan hati ayah.
Ayah..
Rasa rindu ini tak mampu terucapkan. Rasa segan dengan ayah bukan kerana jauhnya hubungan. Tapi kerana hormatkan ayah yang akan malu-malu bila perasaan ini diluahkan. Takkan nak biar ayah tersipu-sipu depan adik-adik yang masih cuba mengenali sisi ayah yang ini.
Ayah..
Semoga Allah sentiasa melindungi ayah dan keluarga kita. Semoga Allah berkati usaha ayah dalam membesarkan kami. Keberkatan itu, takkan terlihat oleh mata hanya dirasa oleh hati. Semoga Allah redha dengan usaha ayah. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa ayah..
Ayah..
Akan aku usahakan agar engkau dapat merasa rasa sayang ini tanpa perlu aku luahkan. Sayang ayah!

Selamat Hari Jadi!

No comments:

Post a Comment