Total Pageviews

13.4.13

Cermin


haaa..what politic?? Sorry i am not a politician..never be..errrr..maybe..hahaha..
If i be a politician...i hope i can change Malaysian not Malaysia..especially Malay..
Tapi, Mahathir pemimpin yg hebat tu pun terkandas dalam perjuangan menjadikan melayu sebagai golongan pemikir kelas pertama..

"Dari The Malay Dilemma, kita akan sedar bahawa dia mahukan perubahan supaya Komuniti Melayu akan menjadi progresif seperti yang bukan melayu. Tapi dia merasakan dia tidak mencapainya semasa tempoh dia menjadi Perdana Menteri" 
- Tun Dr. Siti Hasmah

"Hampir setiap tahun saya merayu kepada mereka, saya berdoa, saya menangis, saya sudah cuba apa yang boleh untuk meyakinkan mereka perlu berubah. Jika tidak berubah, mereka tidak akan berjaya. Tapi selepas 22 tahun mencuba, saya rasa saya gagal." 
- Tun Dr. Mahathir Mohamed

And somehow, Mahathir did say,
"Saya suka mengkritik diri saya sendiri. Jika saya katakan sesuatu tentang orang lain, saya sering bertanya bagaimana dengan diri saya? Jika saya rasa diri saya bukan lebih baik daripada orang lain, saya tak rasa saya mencapai apa pun."



Berbalik semula kepada perumpamaan cermin, kalau takut terlupa, letaklah cermin merata-rata..



No comments:

Post a Comment