Total Pageviews

23.4.13

Perkara 3 Tahun Lepas...

3 tahun lepas, bila dia buat macam tu, aku tersinggung..
Bila dia tanya, sedaya upaya aku cuba selindung..
Ya aku berjaya, tapi dia tahu aku terasa..
Setahun lepas, dia buat benda yang sama
Kali ni dia tak bagi tahu, tapi aku tahu sendiri
Sakit sangat hati ni..Sangat..
Tapi aku tunggu dia bagi tahu
Tak...Dia diam...Dan aku jugak diam
Tapi aku bagi sesuatu dengan mesej betapa aku terasa..
Tapi dia tak mungkin tahu apa maksud semua kata-kata tu..
Hari ini dia buat benda yang sama lagi
Tapi aku tak dapat nak bagi tahu
'directly' atau 'indirectly'
Yang perasaan 3 tahun lepas, perasaan  setahun lepas masih ada dalam hati aku..
Tak pernah hilang, masih rasa yang sama bila dia buat benda yang macam tu
Dan kali ni aku betul-betul tak boleh buat apa-apa
Hanya boleh perhati dan berharap yang perasaan 3 tahun lepas
Waktu dia bertanya, dan aku menjawab masih ada dalam ingatan dia
Walau sikit, walau samar..
Janji dia, aku simpan tapi aku takkan tuntut..
Salah aku sebab aku anggap dia antara orang yang boleh aku tunjukkan segala
Kelemahan, kekurangan..sikap sebenar aku
Aku lupa, tak ramai yang tahan dengan sikap aku..
Sungguh aku lupa sebab selama ni aku anggap dia di kalangan mereka yang memahami....
Macam keluarga aku sendiri..

No comments:

Post a Comment